HBS

Under min anställning på eValent Group fick jag lyxen att jobba med ett företag som arbetar med produkter som låg och fortfarande ligger nära mitt hjärta, privat. Nämligen HBS som är distributören för Exuviance och Neostrata. 

Min roll I projektet var att designa samtliga hemsidor till dem på fyra olika språk och hjälpa dem att sätta upp ramar för hur de skulle använda sitt bildmaterial och ge samma lyxiga känsla som de erbjuder på hudvårdssalongerna och hudläkaren fast digitalt. 

Vi arbetade glatt, givande och passionerat. Deras produkter är skapade med noggrannhet, omsorg och banbrytande forskning. Då grundarna till Exuviance var de första att producera skönhetsprodukter med syra. Allt detta och mycket mer låg till grund för mitt arbete i designen. Jag ville fånga deras bakgrund, nutid och framtid i ett. Just denna sidan, HBS, är deras sida för alla återförsäljare och hudvårdssalonger. Den innehåller mycket fakta och behövde vara enkel att använda för att kunna lägga stora, så väl som små beställningar. 

Mer text kommer om detta case...

För att se deras hemsida live klicka här. 

 

GRAFISKA PROFILER

Under min anställning på eValent Group arbetade jag med ett kakelföretag som skulle starta upp två nya varumärken - ALLUZZI och TENFORS.

ALLUZZI, det italienska kvalitets kaklet.

TENFORS, det svenska kvalitets kaklet.

USWE sports

Under min anställning på eValent Group hade vi äran att arbeta med USWE som designar, tillverkar och säljer sport-ryggsäckar för de aktiva människor som inte vill ha en dansande apa på ryggen. De kom med mockups på hur de ville att deras design skulle se ut och utifrån dem vidareutvecklade jag några skisser på både deras e-handel men även blogg. 

Deras hemsida skulle innehålla en slider för säljtext uppe i headern samt ett sök som skulle glida smidigt. De och flera andra detaljer var avgörande för projektet och vi arbetade noggrant med designen. Titta gärna på deras magentobutik och sida.

Theme interior

Under min anställning på eValent skapade jag två teman, templates. Theme interior implementerades till både Magento och Nordisk e-handel*. Theme interior ville jag skulle vara en hållbar grund. Ett tema som skulle kunna stå på egna ben och vara snyggt, stilfullt och användarvänligt samt enkelt för kunden att använda direkt. Utan specialdesign. Däremot skapade jag detta temat som en bas för mig själv också. Då jag fattade designval som både rörde det visuella välbehaget men också användarupplevelsen. 

Jag ville titta nogrrannare på kundes beteende och köpresa. Vad saknar vi, vad önskar vi och vad behöver vi för att genomföra ett köp. Hur får vi besökaren att konvertera till en betalande kund? Många av mina svar gömmer sig i denna designen och andra blev erbjudna genom specialdesign och föreläsningar. 

 

Nordisk e-handel

Helt ny grafisk profil. Inspirerad från vår nordiska skog och minimalistiska design.